„Fantastyczna kobieta” – fantastyczny film

„Fantastyczna kobieta” jest jednym z najbardziej przejmujących filmów, jakie kiedykolwiek widziałam. Zrobiła na mnie ogromne wrażenie – zarówno sama ekranizacja, jak i główna bohaterka.

To było niesamowite, zanurzyć się w tej historii. Niesamowite również jest, jak długo nie można się z niej otrząsnąć. Nieustannie jestem pod wrażeniem i pozostaję w klimacie.

Ten film jest absolutnie genialny – zmysłowy, uwodzicielski, brutalny. To były doskonałe proporcje… wszystkiego.

Reżyser przewrotnie łączy gatunki: przenikają się tu komedia, dramat, thriller, opowieść o duchach. A przez to film wymyka się kategoryzacji – zupełnie jak bohaterka. Marina składa się z wielu warstw, które na zmianę przed nami odkrywa. źródło

Dlatego podobało mi się w nim wszystko. I strona wizualna: kompozycja kadrów, niespieszne ruchy kamery, malownicze światło, doskonałe proporcje pomiędzy portretem a perspektywą, jak i wymowa: lawirowanie pomiędzy dosadnością a oniryzmem, dynamiką i wytonowaniem, liryzmem a brutalnością codzienności.

Jestem filmem absolutnie oczarowana i nie znajduję w nim słabych stron. To bowiem, co niektórzy postrzegają za wadę – owo przerysowanie, postrzeganie zero-jedynkowe, pewną przewidywalność i sztampowość (np. w podziałach na dobrzy-źli), jest dla mnie atutem filmu. Bardzo mi się ta konwencja podobała i bardzo do mnie mówiła.

No i ścieżka dźwiękowa – do teraz, na samo wspomnienie, mam ciarki.

Na szczególną uwagę zasługuje jednak niesamowita, przejmująca i nie pozwalająca o sobie zapomnieć Marina. Te oczy! Ta twarz! No i ładunek emocji – ten był wręcz nieprawdopodobny. Ta kobieta jest po prostu… fantastyczna. Hipnotyzująca.

Na scenie grała już Szekspira i śpiewała operowe arie, ale ostatecznie jako aktorka spełniła się przed kamerą. Zanim za sprawą „Fantastycznej kobiety” świat usłyszał o Danieli Vedze, artystka dorabiała m.in. w zakładzie fryzjerskim. źródło

„Fantastyczna dziewczyna” to jeden z lepszych filmów, jakie kiedykolwiek widziałam. Z pewnością będę do niego wracać, bo zakochałam się w nim na zabój. Może dlatego, że o ile kulinarnie jestem Włoszką, plenerowo Chorwatką, to filmowo – Hiszpanką. A ten film hiszpański jest ogromnie.

Orlando (Francisco Reyes) planuje urodzinową niespodziankę dla znacznie młodszej od niego partnerki, Mariny (Daniela Vega). Prezent wręcza jej podczas romantycznego wieczoru, który para spędza w Santiago na kolacji i tańcach. Po powrocie do mieszkania mężczyzna nieoczekiwanie słabnie. Marina zabiera go do szpitala, gdzie musi skonfrontować się z rodziną Orlanda, a także z wrogo nastawioną służbą zdrowia i policją. Wskutek tragicznych wydarzeń będzie musiała zawalczyć o prawo do swoich uczuć, godności, a nawet przeżywania żałoby.

Reżyser „Fantastycznej kobiety” wykazał się wyczuciem, obsadzając w głównej roli debiutantkę: zachwycająca Daniela Vega łączy na ekranie zmysłowość z siłą, a wrażliwość z uporem. Sebastián Lelio (twórca „Świętej rodziny”, „Roku tygrysa” czy „Glorii”) stworzył bohaterkę, która w pojedynkę – i w nienagannym makijażu – staje do walki z uprzedzeniami. Marina jest fantastyczną kobietą: nie daje się wpisać w żaden schemat i bezkompromisowo idzie pod prąd.

„Fantastyczna kobieta” była wydarzeniem tegorocznego Berlinale, gdzie przyniosła chilijskiemu reżyserowi Srebrnego Niedźwiedzia za scenariusz oraz Teddy Award dla najlepszego filmu o tematyce LGBTQ. Film jest również chilijskim kandydatem do Oscara 2018 w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.

Reżyseria: Sebastián Lelio

W rolach głównych: Daniela Vega, Francisco Reyes, Luis Gnecco, Antonia Zegers

Kraj produkcji: Chile, USA, Niemcy, Hiszpania

„Fantastyczna kobieta” to film pełen estetycznego przepychu, narracyjnej swady, napięcia i emocji. To film, który jest zarówno celebracją, jak i obserwacją głównej bohaterki: Mariny Vidal.

Co widzą widzowie, gdy patrzą na Marinę? Kobietę, mężczyznę, czy ich sumę? Widzą ludzką istotę, która na ich oczach nieustannie się zmienia, która płynie, wibruje i modyfikuje siebie. To, co widzą, nie jest dokładnie tym, co widzą. To sprawia, że Marina staje się wirem, który absorbuje fantazje i pragnienia widza, zaprasza do odkrywania granic ich empatii. Reżyser o filmie. źródło

Niesamowity, bardzo angażujący portret kobiety, mającej ponadludzką zdolność akceptacji siebie, bez względu na to, co myślą inni. The Playlist

Lelio każe nam więc wejść w świat filmu przez matrycę stereotypu, ale jednocześnie głęboko wnika w intymność Mariny. Kamera towarzyszy bohaterce w zasadzie non stop, portretuje jej ciało w różnych pozycjach i pod różnymi kątami. Rozkłada na czynniki pierwsze – tu trochę za bardzo umięśnione ramię, tam zbyt wyrazista szczęka – a za chwilę znowu składa w olśniewającą całość. źródło

”Fantastyczna kobieta” to klasyczna opowieść o miłości i godzeniu się ze stratą. Transseksualność bohaterki służy jedynie pokazaniu, że inność jest naturalnym elementem otaczającego nas świata. źródło.

źródło: materiały prasowe GUTEK FILM gutekfilm.pl,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Strona WWW